• وبلاگ : قلب ِ اروند
  • يادداشت : مختار نامه1
  • نظرات : 2 خصوصي ، 10 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + پسري از نسل فاطمه س 

    با سلام

    من براي پاسخگويي به شبهات ذهني شما ابتدا بايد جواب سوالات زير را جويا شوم:

    1) آيا شما اصل ولايت فقيه را قبول نداريد ، يا با رهبري امام خامنه اي مشکل داريد؟

    2) تعريف شما از ولايت فقيه چيست؟

    جواب سوالات فوق را بدهيد تا پاسخ شبهاتتان را بدهم.

    در ثاني به عنوان يک برادر بزرگتر به شما نصيحت مي کنم که تا زماني که نسبت به يک مسئله يقين نداريد ، آن را در مکان هاي عمومي اعلام نکنيد ، چون اگر حرف شما اشتباه باشد تهمت محسوب شده و نه تنها خود را تباه کرده ايد بلکه اذهان عده اي زود باور ( که مطلب شما را مي خوانند) نيز منحرف خواهيد کرد و اين باعث مي شود که ايمانتان به باد رود.

    همانطور که اسلام نيز دستور ميدهد اگر وارد مسجدي شديد و يقين داشتيد که امام جماعت عادل نيست ، باز براي حفظ اتحاد نمازتان را با نمازگزاران به وحدت بخوانيد تا ذهنيت مردم به آن امام جماعت فاسق خراب نشود.

    حال اين اسلامي که براي يک امام جماعت نا عادل اين همه احترام قائل است ، آيا اجازه مي دهد که شما بدون علم به بد بودن يک مرجع جامع الشرايط از روي حدسيات خود در مکان هاي عمومي او را رد کنيد و ذهن عده اي را بر عليه او بشورانيد؟

    به نظر من که اين خلاف مسلماني است و اگر حرف شما غلط باشد ( که به نظر من صد در صد اشتباه است) به سرنوشت شلمغاني دچار خواهيد شد.

    داستان شلمغاني به شرح زير است:

    شلمغاني از علماي بزرگ زمان غيبت صغري امام زمان عج بود. اين عالم آنقدر از نظر علمي و مرتبه در اوج بود که مي گفت من حتما نائب خاص امام زمان عج مي شوم. وقتي که امام زمان عج شلمغاني را به عنوان نائب خاص خود انتخاب نکرد ، شلمغاني شروع کرد به مخالفت با نائب خاص امام زمان (عج) . تا اينکه امام زمان عج طي توقيعي فرمود: شلمغاني مرتد است.

    چه کسي فکرش را مي کرد عالم بزرگي چون شلمغاني توسط امام زمان عج مرتد اعلام شود؟ و اين نيست جز عاقبت مخالفين با نائب حضرت عج

    حال شما خواهرم!

    اگر به فرض ، يقين هم داشته باشيد که مثلا آقاي فلاني براي نائب امام زمان عج بودن لياقت ندارد ، باز هم حق اظهار آن را نداريد ، چه رسد به اينکه يقين به گفته هايتان هم نداشته باشيد.( چون اظهار بعضي از مسائل مفاسدش بيشتر است)

    در ثاني من و شما در حدي نيستيم که بتوانيم ارجعيت ايشان براي نيابت حضرت مهدي عج را تشخيص دهيم. همانطور که يک پزشک نمي تواند در مسائل تعمير ماشين تخصصي نظر دهد.

    بحث اثبات صلاحيت رهبر بودن يک بحث تخصصي است و من و امثال من ، با چند سال درس خواندن نمي توانم از پس تشخيص آن بر آيم.

    اين تشخيص بر عهده مجلس خبرگان است. چون همه آنها مراجع جامع الشرايط هستند و بر ملاک ها و فنون انتخاب رهبر وارد و واقفند.

    شايد بگويي که مجلس خبرگان را مردم انتخاب مي کنند ، در حاليکه مردم تخصصي در تشخيص اعلميت و واجد شرايط بودن ندارند ، پس اين انتخاب ممکن است غلط باشد؟

    من اين گفته را رد مي کنم. چون مردم فقط اعضاء مجلس خبرگان را مشخص مي کنند. يعني ابتدا گروهي اعلميت و جامع الشرايط بودن کانديدهاي مجلس خبرگان را تأييد مي کنند و بعد مردم از بين مثلا ده نفر مرجع جامع الشرايط ، پنج نفر را به عنوان نماينده انتخاب مي کنند. به عبارت ديگر رأي مردم نوعي اولويت بندي در انتخاب مراجع جامع الشرايط است يعني مردم با علم به اينکه همه ي اينها جامع الشرايط و مرجع بودنشان تأييد شده به پاي صندوق رفته و طبق نظر خود بهترين ها را انتخاب مي کنند.

    باز اگر سوالي بود در خدمتيم

    در سايه سار امن ايمان

    پاينده باشيد و جاودان

    التماس دعا

    پاسخ

    من اصل ولايت فقيه رو قبول دارم.اگه ميخواهيد رد اش کنم که راحت دري وري بگوييد!
    اگر چيزي بر اين مبني نوشته ام به دليل اين است که اکثر شما و امثال شما بيدليل ولايت مطلقه را پذيرفته ايد.من نه رد ميکنم و نه موافقم.نظريه اي هم نميدهم.فقط فکرم را مينويسم.و مردم هم حتتتما فکر دارند و هرچيزي را سريعا عقيده ي خود نميکنند.که اگر بگوييد همچين کاري انجام ميدهند اين وبلاگ که هييييچ!سايت ها و خبرگزاري هاي بيگانه ي معاند اسلام را بچسبيد.
    يادتون هست که جناب صانعي که الان سنگ از مرجعيت افتادنش را به سينه ميزنيد و ميگوييد مرجع نيست، در همين مجلس خبرگان بود؟!
    نکند مردم مي توانند بدون علم بفهمند مجتهد جامع الشرايط کيست و چيست؟
    من سعي ميکنم ديگر از اين بحث ها در وبم نگذارم.نه براي منحرف نشدن اذهان مردم بلکه به دليل داغ بودن الکي برخي و تلف شدن وقتم در هنگام ديدن کامنت هاي شووور دار و بيدليل آنها.