سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
قلب ِ اروند

 

فردی یادداشت زیر را به وبلاگ ارسال نموده اند و پاسخ من هم انتهای متن ایشان هست:

سلام.

نوشته های بنفشتون رو خوندم که خالی از چندتا دونه نکته نیست:

-کسانی که تازه وارد حوزه میشن تو فکر این هستن که بخوان دیندار متفاوتی بشن،یعنی به چیزی برسن که دیگرون نتونستن برسن.

-بعضی از اونا تواین فکرن که بتونن سایر چیزها رو با حوزه جمع بزنن که نمیشه.مثل آرایش یا مثلا ژل

-کسانی که تویه وادی خاصی سیر میکنن همش تو این فکرن که بقیه دارن اشتباه میکنن.البته درست فکر میکنن.آخه بقیه دینشون رو از چهارتا طلبه و از مردم عوام میگیرن و اینا دینشون رو مستقیما از خدا .

موفق باشین/

جواب:

من قرار نیست حوزوی شوم.قرار است درس حوزوی بخوانم و آرایش کردن با دینداری هیچ ضدیتی ندارند!

شرعا هیچ ضدیتی ندارد.حوزوی هایی که برای شوهرشان هم آرایش نمی کنند و بیحیایی میدانند بهتر است در مورد ما دخترهای جوان نظر ندهند.آرایش کردن ما با دین ضدیت دارد در صورتی که جلوی نامحرم باشد؛

حال که جلو نامحرم آرایش نمی کنیم پس لزومی ندارد از یک عده حوزوی که سلیقه ای عمل میکنند هم پیروی کنم.

اینکه به چیزی برسم که دیگران نرسیدند بله هست!البته ربطی به حوزه نداره ولی حوزه علم این راه رفتن رو به ادم میده.

همه هم منظورم مذهبی های عوام است.افراد زیادی در حوزه دیندار متفاوتی شدند مثل آقای بهجت.

البته در این زمانه امثال ایشون رو ندیده ایم.پس حتما اگر بخواهیم دیندار متفاوتی باشیم خواهد شد!

تو فکر این که سایر چیزها رو با حوزه جمع بزنم هم هستم!کسی جز خداوند نمیتونه ما آدم ها رو محدود کنه.

سعی می کنم واجبش رو عمل کنم و حرامش رو هم ترک کنم.مستحبشو عمل و مکروهشو ترک کنم.

آرایش کردن یا مثلا بازی کامپیوتری انجام دادن یا لباسای قشنگ پوشیدن از کارهای مباح هستند

و تازه اگر با نیت خدایی هم انجام بشن ثواب هم دارن.پس مشکل چی؟مشکل حوزوی های دیندار سلیقه ای هستن.

به ما چه ربطی داره یه عده ادم اومدن و روی زمین واجبات جدیدی به دین اضافه کردن؟من در حد توانایی ام نیست حرف فردی غیر از خدا و اولیا خدا رو گوش بدم.یعنی شخصیتم اونقدر پایین نیست که با دینداران سلیقه ای هم مصیر بشم.

دینداران سلیقه ای ای که حتی جرات ندارند بگن آقا ما از فلان چیز خوشمون نمیاد ربطی به دین نداره ها سلیقه ی ما است!

جراتشو ندارن.شایدم نمیخوان!شایدم دوست دارن کارهاشون به عنوان دین جابیفته!و مانند پیام آوری آسمانی ازشون اطاعت بشه؟!

نه من تو این فکر نیستم که همش بقیه دارن اشتباه می کنن ولی به این آیه قرآن هم اعتقاد دارم که:

و اگر از بیشتر کسانى که در [این سر]زمین مى‏باشند پیروى کنى تو را از راه خدا گمراه مى‏کنند آنان جز از گمان [خود] پیروى نمى‏کنند و جز به حدس و تخمین نمى‏پردازند ( سوره انعام-آیه116)

خیلی ها اشتباه میکنند حتی من!

پس باید دقت زیادی داشت.البته حوزوی ها دینشون رو مستقیما از خدا نمیگیرن مگه پیامبرند؟!

خیلی از حوزوی ها هم با ظن و گمان میرند جلو.اونقدر که جواب سوالات من جوان رو نمیتونن از قرآن و سنت بگویند و فقط برای خودشون فلسفه بافی میکنند به گمان اینکه ماهم نفهمیدیم بلد نیستند جواب بدهند.




موضوع مطلب :
یکشنبه 89/5/31 :: 4:41 عصر ::  نویسنده : قلب اروند