سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
قلب ِ اروند

دیروز سر کلاس به شدت خوابم می آمد و معلم و برخی دیگر هم فهمیدند.

صفحه اول که تمام شد از زنگ استراحت تا ده دقیقه بعد رفتم نمازخانه ی حوزه که کلاس تدبیر زندگی برپا بود و خانم اطمینانی به پرسش ها پاسخ می دادند.

ملیکا هم آمد و کنار من نشست.مسئول کلاس آمد و گفت این کلاس برای خانم های متاهل است نمی شه برید در دفتر موسسه استراحت کنید؟گفتم آنجا شلوغ است.و با زبانی نرم سعی کرد ملیکا از انجا بیرون برود.

من هم که دیدم علاقه دارد بشنود رکورد گوشی ام را روشن کردم و حرف ها را ضبط کردم.کلاسی بودهااا

 بعد از کلاس با ملیکا رفتیم مسجد و تا رسیدیم برادر پناهیان هم رفتند بالای منبر و شروع کردند.

من رفتم انتهای مسجد چند رکعت نماز بخوانم که مگر سخنران مجلس می گذاشت...

_این هایی که می نویسم نقل به مضمون است؛ فایل صوتی مقداری از مجلس دیروز در انتهای مطلب هست_

بد جور خنده ام می گرفت.البته لبخند نه قهقهه

دیروز تیکه هایی که می انداخت به وفور بود.

راجع به مراسم عروسی گرفتن صحبت می کرد و اینکه یه قاری توپ دعوت کنیم دو خط قرآن بخونه حالمون جا بیاد.

- آقا می گه مگه مراسم ختمه که قرآن بزاریم عروسیه ها!و جواب اینه که اون بدبخت توی مراسم ختم کلی افسرده شده قرآن میزاره که آرامش بگیره و از اون حالت در بیاد دیگه!

- آقا من شنیدم تو شهرک شهید محلاتی عروسی فرزندانشون که می شه یه قاری دعوت می کنند سوره الرحمن بخونه .درسته؟

( اینجا بود که همه خودشونو لو دادند.صدای خنده های بلند و یکدست آقایون به بالا می رسید و هرکی یچیزی به شوخی میگفت و قسمت خانوم ها هم همینطور بود البته خنده هاشون بلند نبود ولی هر فردی رو که می دیدی داشت میخندید و حرفی میزد؛

یکی از خانم ها هم که کنار دست من نشسته بود به کنار دستی اش می گفت:هرچیزی جای خودش!

در دلم گفتم بله هرچیزی جای خودش!موسیقی و گناه  جااااییی نداره که بخواهیم در جایش-عروسی- ازش استفاده کنیم)

-هر دم سطحی  ببویی که تو عروسی اش قرآن نمی خونه!

-البته ما این هارو بالا منبر فقط میگیم هااا.اگه اون پایین یکی بیاد بهمون بگه آقا ما تو عروسی پسرمون فلان موسیقیو پخش کردیم میگم بله خوب ان شاء الله خوشبخت بشوند.اذا مرو بالغو مرو کراما می گیم و می گذریم!

برای همینه که فرهنگمون دیر نشت پیدا می کنه.حالا اگه به یکی که دینداری نمیکنه بگیم تو عروسی قرآن خوندیم می گه بروباباااااا انگار ختمه!عزای باباتو گرفتی قرآن خوندی؟!

و...

 

فایل صوتی مجلس دیشب

 

 




موضوع مطلب :
یکشنبه 89/5/31 :: 5:29 عصر ::  نویسنده : قلب اروند